Turgut Toplusoy’un girişimi olarak, kaliteli, sürdürülebilir üretim anlayışıyla 1980 yılında yolculuğuna başlayan Roman, kısa sürede, yenilikçi, tasarım gücü yüksek koleksiyonları ile sevilen markalar arasında bilinirliğe ulaştı. Bugün, Türkiye ve dünyada sektöre yön veren lüks hazır giyim markalarından biri haline geldi.
Roman, günlük giyimden, kokteyl ve gece elbiselerine uzanan geniş ürün yelpazesi ile trendleri takip eden, stilinden ödün vermeyen, kendine güvenen kadınların gardırobunu gündüzden geceye tamamlıyor. Koleksiyonda, krep, ipek, koton ağırlıklı yüksek kalitedeki kumaşlar, özgün tasarımlarla hayat buluyor. Detaylarda farklılaşan modelleri ile zamansız ve ikonik Roman kadınına vurgu yaparken, sofistike ve modern çizgisini şıklıkla birleştiriyor.
Roman, yurtiçinde 29, yurtdışında 10 mağazası ve online store ile tüm dünyadaki müşterilerine ulaşıyor.
Nişantaşı Rumeli Caddesi'nde İlk mağazası açıldı.
Özellikle, Roman markalı manto ve kabanlar, İstanbullu’ ların büyük ilgisini çekti. Roman'ın ikinci mağazası 1984 yılında Suadiye'de açıldı.
1990'lı yılların ardından mağazalaşma süreci ivme kazandı.
1990 yılında, daha çok gençlere yönelik ürünler üreten ve yine Roman mağazalarında tüketiciyle buluşan, daha uygun fiyatlara sahip 'Gipsy' markasını yarattı.
Suzan Toplusoy, Roman Tasarım Koordinatörü oldu. Dünya modasını etkileyen uluslararası bir marka olma vizyonuyla tasarım kadrosu güçlendirildi.
2005 yılında artan müşteri taleplerine daha hızlı cevap verebilmek adına, Roman markası, ekiplerini güçlendirerek 4000m2 kapalı alana sahip Çekmeköy’deki Roman Merkez Ofisi'ne taşındı.
2006 yılı sonrası, mağazacılıktan perakende yönetimine geçiş yapıldı.
2010 yılında, Roman, sosyal sorumluluk kapsamında, organik üretim koşullarına sadık kalarak tamamen organik kumaşlardan üretilen Organik by Roman koleksiyonunu hazırladı.